Apa motort hajt, a család pedig vele tart. Teljes létszámban. Ráadásul láthatóan nem extrém szükséghelyzet, hanem napi rutin ötösben robogózni Vietnamban. Az öreg moci nyilván a család egyetlen benzinnel hajtott közlekedési eszköze. Anya papucsban támaszkodik a kipufogón, srácok a kormányon, bukó sehol, valószínű, hogy egy ütközést senki sem élne túl.
Ennek ellenére azt gondoljuk, szimpatikus hozzáállás a hatóság részéről, hogy ha már se pénz, se utak, se közlekedési kultúra nincsen, akkor legalább érezzék jól magunkat a helyiek, és ne legyenek szabályok se. Így kéne Budapesten is: korrupció és tehetetlenség helyett szívből jövő, őszinte trash kell ide.
Biciklist büntetni a Kálvin térnél, ahol nincsenek sávok, lámpák és egy hatalmas lyukat kerülgetnek az idegtől félőrült autósok: ez csak idegességet szül, csill. Felújítani a négyeshatost 2006-ban, hogy utána három évvel kiderüljön, épp csak a sínek maradtak ki a rekonstrukcióból, ezért szétverik azt is, amit korábban felépítettek: hát ilyen se fordulhatna elő ott, ahol ezek a fotók készültek. Ott nyilván egyáltalán nem szaroznak azzal, hogy az európai tömegközlekedést imitálják.
Sokat elárulnak ezek a fotók arról, hogyan volna érdemes gondolkodni idehaza, és nem is biztos, hogy csak a közlekedés területén. Itt van az egészségügy gondja: szeptemberben állítólag botrány lesz, mert üres a kassza. Hát tessék megszüntetni az egészségügyet. Vietnámban is teljesen jól elvan a lakosság a fent látható közhigiénés viszonyok mellett. Sőt: mire a disznóhús megérkezik a feldolgozóba, kellemesen füstös ízt is kap a szállítás miatt. Mondhatnánk, magyarosat.
Persze az is igaz, hogy ezek a motorosok képezik a gazdaság gerincét Vietnámban, ahogy a képeket készítő Hans Kemp is írja könyvének előszavában. Nehezen értjük hogyan, de ez a rendszer működik. A kacsák meg a paprika eljutnak a piacra, ahol pénz lesz belőlük, ami vetőmaggá, süldőmalaccá és hatméteres szennyvízcsővé változik talán még aznap.
Gondoljuk erre, miközben a Nagykörúton araszolunk a forgalomban.
Király András 2009.08.14. 14:13:48
razo 2009.08.14. 20:09:25
Király András 2009.08.15. 17:26:42
razo 2009.08.15. 19:59:26
Ez egy BKV-s végkielégítéshez képest valóban nem annyira sok. Kérdés mennyiből jött volna ki, ha 2006-ban megcsinálják, amikor amúgy is felbontották sok helyen a pályát.
Nem vagyok közgazdász, de azért ahhoz nem is kell szakirányú diploma, hogy az ember tudja: többe kerül egy beruházást 2 ütemben, a korábban elkészült munkák egy részének újravégzésével csinálni, mint egy piszokkal kipipálni újabb 20 évre.
Tehát 350 M = alvállalkozó + anyagköltség.
Akkor ehhez jön még:
- buszokkal mentesítés költsége (szerelés, benzin, olaj, plusz munkaerő)
- hatalmas dugók költsége (konkrétan az én időm, pénzem, idegeim, állandó rendőri jelenlét stb.)
- a megnövekedett légszennyezettség okozta közvetett költségek (a dugók és a rengeteg busz miatt)
De ha ez még így sem éri el a BKV felső vezetésének havi prémiumkeretét, akkor legyen elég az egyébként látványosan szubjektív poszt megértéséhez egy tény:
engem bosszant a tudat hogy amit 2006-ban egyszer megcsináltak, azt most újra csinálják és ezért a budapestieknek megint szopó van. A lakosság 99 százaléka ugyanis nem szakember és BKV alkalmazott, ezért nem igazán érdekel bennünket, hogy "a sínek maradtak csak ki 2006-ban" technikai részletkérdés, oldották volna meg akkor, hogy ne kelljen a város legforgalmasabb körútját 3 évenként újra járhatatlanná tenni. Ezért fizetek adót ugyanis, nem azért, hogy megértő legyek a közpénzből finanszírozott, korrupt állami cégekkel.
dx 2009.08.17. 14:42:44
kedvelem ezt a hozzáállást: szüntessük meg a tömegközlekedést, közegézségügyet stb. úgyis szar, csak lopnak. persze a szerző nyilván meg is tudja majd fizetni ezeket, de sokan nem.
nem lebontani kell, hanem jól működtetni. én nem szeretnék a maszek tűzoltóságokokat.
nem erősségünk a szolidaritás, de ebbe nem kell belenyugodni.
razo 2009.08.17. 23:27:28
A szolidáris egészségügyet egyébként messzemenően támogatom, lásd: http://kultplay.hu/2007/07/10/sicko_ez_itthon_is_faijni_fog
LabiGabi 2009.12.08. 00:46:35
Tény, hogy bizonyos dolgokon változtatni kellene az országban, és ezt az egyszerű, egység sugarú közember is észreveszi. Még ha nem is kíván rögtön vietnámi állapotokat a sajátunk helyett, mindenképpen érdekes volt eljátszani a gondolattal. Köszi!