Nem, Kedves Olvasó, a fenti idézet nem a Magyar Országgyűlésben hangzott el, és nem is egy BAZ megyei vadászlakban rendezett jobbos pacalvacsorán, hanem a Forbes magazin aktuális számában jelent meg "A blogok támadása" című vezércikk leadjeként, melyben a neves gazdasági bulvárlap háborúba küldi a vállalatokat az egyszerűen online csürhének nevezett blogtársadalom ellen.
Új szakszó visszhangzik az amerikai sajtóban: a "blogbash" (blogcsapás), mely a blogok által "bemocskolt és tönkretett" amerikai vállalatok online diagnózisa, a vásárlókat felbosszantó cégek számára kellemetlen nyilvánosság eredménye.
Update:
Örülünk, posztunk komoly visszhangra talált a magyar blogszcénában. Még egy linket idetennék, csak hogy lássuk, mit szól az esethez pl. a Guardian.
A Forbes magazin, ahol anno kitalálták a "100 leggazdagabb"-listát, ugyanis úgy látja: a blogok kibújtak bábjukból: "ártalmatlan személyes naplónak látszottak, mára azonban a nyilvános hazugság, lejáratás és mocskolódás a lefőbb céljuk, fegyverként működnek a tisztes (amerikai) vállalatok ellen." A cikk azt sugallja: a blogok nemcsak gazdasági érdekeket sértenek, hanem hatással vannak a politikára is.
"Nem könnyű felvenni ellenük a harcot. Sokszor azt sem tudni, honnan jött a támadás. A blogok márkaromboló hatása egyre erősödik, és a jövőben még erősebb lesz a méreg. Ez az új valóság." - kesereg egy Cincinnati tartalomszűrő cég vezetője a Forbes cikkében.
Miről van szó pontosan? A világ legolvasottabb blogjai napok óta postolnak felháborodott hangnemben a Forbes magazin cikkéről. "A blogok támadása" a San Francisco-i Laughing Squid szerint egyszerű recept alapján készült: "Szívasd meg a bloggereket, miközben olvasókat szerzel a népszerű blog-téma feldobásával!" A nyugati parti online aktivistákat akolba gyűjtő blogon az ügyet rövid úton elintézik egy piszoárba dobott Forbes-példány fotójával.
A Boing Boing ezzel szemben napok óta elégedetten lubickol az izgalmas pletykákban. Legutóbbi postjukban a politika és technológia szektorban kereső Politech bot új, fogyasztói Tízparancsolatát vágják az ellentábor arcába:
"Mit tegyél a blogbash ellen:
1. Árulj minőségi termékeket és szolgáltatásokat.
2. Árusítsd pontosan azt, amit reklámoztál.
3. Győződj meg arról, hogy a szolgáltatásaid pontosan úgy működnek, ahogy a szándékod szerint működniük kellene.
4. Értékesítés előtt teszteld és tanulmányozd a terméket.
5. Zárj ki az értékesítés során felmerülő minden lehetséges veszélyforrást.
6. Mondj igazat.
7. Tégy eleget a garanciában rögzített ígéreteidnek.
8. Ne rutinból kezeld az ügyfél igényeit.
9. Minden vonatkozó törvényt és szabályt tarts be.
10. Ne próbálj befolyást vásárolni magadnak."
A Forbes szintén hasznos tanácsokat ad olvasóinak a blogbash, azaz a vásárlók érdekeit hanyagoló cégek számára kellemetlen fogyasztói nyilvánosság megfékezésére:
"Hogyan büntessük meg a bloggereket?
- Környékezd meg a vezető bloggereket és állítsd őket a Te oldaladra!
- Áraszd el őket figyelmeddel - és készpénzzel.
- Ha megtámadnak, mocskold be a támadót a téged támogató bloggerek felhasználásával.
- Kutass fel copyright szövegeket a támadó blogger oldalán, amiket tőled vett át, és pereld a blogger internetszolgáltatóját!
Láthatjuk: a háború kirobbant és ahogy ezt a Forbes is vallja, egyre durvul majd. A sosem látott nyilvánosság olyan új helyzet elé állítja a piacokat, ahol a fogyasztó, ha akar, visszaszól. Kritizál, panaszkodik, elküld a búsba - és sokan olvassák, amit mond. 2005-ben a fogyasztó - az online kommunikációnak, ha tetszik a blogoknak hála - tudatosabb, mint valaha. A háború gyakorlatilag eldőlt, még mielőtt igazából kitört volna.
http://kultplay.hu/htsrv/trackback.php/138