Akkor jó helyen jár. Biztos beszélgetett már a kollégákkal sörözés közben arról, hová jutottunk a papír alapú, lineáris szerkesztés óta. Van már Önnek homályos, de társaságban bármikor előhúzható definíciója a "webkettő" néven emlegetett fenomenonról, de titkon szeretné végre megtudni, hogy valójában mit jelent a kifejezés. Hogy hogyan függnek össze a dolgok, hogyan változik meg gyökeresen mindennapi életünk és mindez milyen társadalmi-politikai-gazdasági-környezeti kérdéseket vet fel.
"Amikor képeket posztolunk és taggelünk, amikor linkeket illesztünk és témaköröket kapcsolunk össze, valójában a Gépet tanítjuk. Gondolatot ébresztünk a rendszerben. Megtanítunk neki egy új összefüggést. Gondoljuk bele: naponta 100 és 100 millió kattintás a weben. Tanítjuk a hálózatot. Mi vagyunk a hálózat." (Wired magazine)
A Kansas-i egyetem kulturális antropológia professzora, Michael Wesch tanulságos asszociációs játékát azonnal kötelezővé tennénk az összes oktatási intézményben. Aztán fél évig magyaráznánk a diákoknak, hogy is kell érteni mindezt. Gondolatébresztő videó a hétvégére: