Talán nemcsak mi lepődtünk meg az Adidas új termékcsaládjához, az adicolor-hoz készített, meglehetősen értelmetlen kampányfilm láttán, melyben a hófehérbe öltözött Jenna Jameson pornósztár darabokra zúz egy színes emberkéket rejtő fehér játékautomatát. Sehol egy cipő, vagy egy logó, a díva tűsarkúban rombol, a forgatókönyv pedig nehezen követhető, a filmet jegyző neves Tronic ügynökség felvillanó emblémája győzött meg bennünket: nem médiahekkről van szó.
Szerdára virradóra sajtó osztályunk nyílt levelet kapott, melyben egy személyazonosságát rejtve tartó olvasónk jelezte: új spot készült az adicolor népszerűsítésére. A jelszó ezúttal: Pink. (Kattintson a képre!)
+ Nézze meg a rózsaszín folytatást!
Megtekintettük a dolgozatot, és észrevettük: a kiszínezhető cipőkollekció rózsaszín epizódját nem a Tronic, hanem egy másik ügynökség, a szintén elég komoly referenciákkal bíró Furlined készítette, a fehér szín uralta pornósztáros videohoz hasonlóan szabad értelmezésben.
Egyszerre megvilágosodtunk: Kedves Olvasó, az adicolor kampány keretében minden héten megjelenik egy-egy újabb kisfilm, a cipőkhöz csomagolt filctollak színéhez készülnek, az alkotásokat pedig válogatott kreatív ügynökségek jegyzik, teljesen szabad asszociációk nyomán, kötetlenül.
Az Adidas ugyanis szabad forráskóddal látta el a kampányt, nyitott rendszert épített, ahol a reklámcégek összedobják tudásuk javát a cél érdekében. Úgy gondoljuk ezt a filozófiát nevezhetjük akár business 2.0-nak. Várjuk a kéket, a pirosat, a zöldet és a sárgát, hetente szerdánként érkezik az újabb anyag.
A fehér színhez tartozó szexista szpotot pedig megértettük. Kicsit lassabb a felfogás Európa BAZ megyéjében, de ígérjük igyekezni fogunk!
http://kultplay.hu/backoffice/trackback.php/467