Még nem repül a sült galamb - szakmai értékelések a blog.hu hirdetési modelljéről

Alaposan felbolygatta a hazai blogoszférát a Blog.hu-nál év végén bevezetett új hirdetési modell, melyről korábban megírtuk különbejáratú véleményünket. Szerintünk a megoldás alapvetően arra szolgál, hogy az Index blogokon pörgesse ki bannereinek egy részét, miközben hosszú időre, fillérekre beárazza őket. Arra is kíváncsiak voltunk, tapasztalat hiányában azonban csak találgatni tudtunk (meg is kaptuk Sztahanovtól, hogy nem értünk az internethez, ami egyébként igaz is) szóval, hogy hogyan boldogulnak majd a 50-50 megoldást választó Kétpúpú tevék saját kézben maradt felületeikkel, vagyis mit szólnak majd a potenciális hirdetők ezekhez a fél-blogokhoz, ahol az Indexes 50% egy sajátos, érinthetetlen portfólió része.

Azt gondoltuk, a potenciális hirdető első kérdése az ilyen blogok felé a következő: "Mennyit fizet saját feléért az Index?"- és bár az egyedi megállapodások tekintetében ez egyáltalán nem releváns, mégis az egyes blogokra jutó Indexes bannerfillérek erősen megkérdőjelezhetik a blogger magánakcióinak anyagi sikerét. Az első szakmai reakciók mostanra értek be, a Kreatív.hu összeállítást készített arról, hol tart most a modell, mennyire mondható sikeresnek. Pénzről sajnos egyetlen szó sem esik az anyagban, pedig kíváncsiak lennénk arra, konkrétan mekkora bevételre számíthat egy-egy Kétpúpú blog mondjuk havonta.

"Péli Árpád, az Evo Media ügyvezetője szerint is problematikus egy hirdetési felületet két irányból értékesíteni, ami egy olyan konfliktushelyzetet eredményez, amelyből egyik értékesítő fél sem jön ki jól, leértékelődhet a szóban forgó felület ára. Véleménye szerint azért sem lenne könnyű a sales house-ok munkája a Blog.hu-s oldalakkal, mert még ha sikerülne is megtalálni a speciális tartalomhoz tartozó bátor hirdetőt, a blog.hu felületei rugalmatlanok azzal a két bannerrel, amit az oldalon elhelyeztek"

Érdekes fejlemény az is, hogy a kiemelt blogoknak nyitott "Sült galamb" halmaz egyelőre üres, Zieglerék állítólag "február folyamán jutnak majd el olyan szakaszba, hogy egyéni megállapodásokat tudjanak kötni a Blog.hu csapata által kiválasztott bloggerekkel." Ami biztos: mióta a modell létezik, több ügynökség képviselőjétől hallottuk már hogy a blog.hu-s blogokat nem lehet megközelíteni - bármit is jelentsen ez (hiszen mi nem értünk az internethez).

Update: Anita árulkodó kommentje posztunkhoz a Turulmeme-en:

"lassan már március is véget ér, és a szakítóst senki sem kereste, kivéve a hirdetőket, akiket pont emiatt kellett lepattintani"

razo | 2009.03.11. 12:03 | link | 8 komment | Megosztom

média.hu

panka 2009.03.11. 18:05:08

A Laboratory is lopott a UPC-vel?
Az Indexen és számos portálon tegnap jelent meg a cikk arról, hogy
vizsgálódást kezdeményeztek a UPC-nél, minek következtében "megszüntették a UPC közép-európai regionális központját, és nyugdíjba ment a regionális vezető. Távozott a cég magyarországi vezérigazgatója is; a pletykák szerint egyikük sem önszántából döntött így. " (Index)

A pletykáknak úgy tűnik van valóságalapjuk.
Valószínűleg a vizsgálódáskor a UPC céges
kapcsolatai is nagyító alá kerülnek majd. Így a UPC kreatívokat
készítő Laboratory-val kapcsolatban felmerülhet a kérdés:
vajon az ügynökség marketingigazgatója is összejátszott-e a távozó UPC
vezérrel ( Kovács Nimród véletlenül épp a tendert nyert Laboratory
ügyvezetőjének szomszédja Telkiben). Ráadásul a UPC
kiugróan sokat költött kommunikációra a Laboratory ügyfeleként a
piacon elfoglalt pozíciójához és méretéhez képest, de ez a mennyiségű
kommunikáció nem hozott arányos bevételemelkedést ( a piac
struktúrája miatt aligha hozhatott)
Ebben az esetben szégyen, hogy a magyar reklámpiacon ilyen szintű kárt
okozó és a szabad versenyt semmibe vevő összejátszás megtörténhet.

razo 2009.03.11. 18:55:16

panka, te most spammoltál minket, ami meg semmibe veszi ennek a posztnak a témáját, és a komment felület funkcióját. Írjál szaftosabb részleteket, vagy kímélj meg minket a céges belügyeidtől. Köszi.

panka 2009.03.12. 12:09:57

Ezer bocs, és ez nem céges belügy. Egyszerűen azt gondolom, hogy az ilyen ügyek a kommunikációs szakma egészét érintik, így ennek a blognak az olvasót is. Ha nincs ehhez kapcsolódó poszt, akkor sajnos csak így lehet szóba hozni.

razo 2009.03.12. 13:52:24

Jó, hogy válaszoltál, meg a téma is szuper persze, nagy örömet okozna, ha leránthatnánk a leplet egy magyar kommunikációs multi céges sandaságairól. Utáljuk a sanda cégvezetőket, akik egyik oldalról azt prédikálják, hogy nincsen ingyen ebéd, miközben a másik oldalról szétlopják a menzát.
Csakhogy ehhez kell egy csomó tény, meg megszólaló, meg bizonyítható információ. Ezek nélkül sajnos bárki mondhat bármit, lehet, hogy Te is épp egy rosszakaró vagy, aki blogokon próbálja bemártani a makulátlan cégvezetést.

panka 2009.03.12. 14:27:02

Tény, persze, lehet hogy énis csak egy rosszakaró vagyok. Valójában inkább azt szeretném, hogy az ügynökségek a képességeik alapján nyerhessenek tendert, és nem azért, mert a vezetők haverok (ami még nem is baj) és kiokoskodják együtt, hogyan lehetne ebből a legjobban kijönni (jó kis pénzeket szakítva persze). Az indexen keresztül számos portál megírta, hogy a vezetők nem önszántukból távoztak, és az is pénügyi visszaélésekre mutat, hogy a telekomot is vizsgáló irodát kérték fel a kutakodásra. Szerintem nézük meg, vajon fog e csökkenni ezután a UPC kommunikációra, a nyakamat rá, hogy fog, és nézzük meg vajon fog e ügynökséget váltani...
A megszólalókkal ugyanaz a baj, mint azzal, hogy több blogon nemhogy reagálnának, inkább letörlik a hozzászólásomat és hallani sem akarnak a témáról..

panka 2009.03.13. 15:48:18

még egy adalék a UPC sztorihoz: a UPC BTL tendert hirdetett. Talán nem jó az ügynöksége?:)

ZaZie · http://criticalmiss.blog.hu 2009.03.19. 13:04:23

Egyébként a szakítóst miért is keresték volna meg Sültgalamb ajánlattal? Ott dolgoznak.

h i r d e t é s
CriticalMass 2008.04.20.