Alaposan felbolygatta a hazai blogoszférát a Blog.hu-nál év végén bevezetett új hirdetési modell, melyről korábban megírtuk különbejáratú véleményünket. Szerintünk a megoldás alapvetően arra szolgál, hogy az Index blogokon pörgesse ki bannereinek egy részét, miközben hosszú időre, fillérekre beárazza őket. Arra is kíváncsiak voltunk, tapasztalat hiányában azonban csak találgatni tudtunk (meg is kaptuk Sztahanovtól, hogy nem értünk az internethez, ami egyébként igaz is) szóval, hogy hogyan boldogulnak majd a 50-50 megoldást választó Kétpúpú tevék saját kézben maradt felületeikkel, vagyis mit szólnak majd a potenciális hirdetők ezekhez a fél-blogokhoz, ahol az Indexes 50% egy sajátos, érinthetetlen portfólió része.
Azt gondoltuk, a potenciális hirdető első kérdése az ilyen blogok felé a következő: "Mennyit fizet saját feléért az Index?"- és bár az egyedi megállapodások tekintetében ez egyáltalán nem releváns, mégis az egyes blogokra jutó Indexes bannerfillérek erősen megkérdőjelezhetik a blogger magánakcióinak anyagi sikerét. Az első szakmai reakciók mostanra értek be, a Kreatív.hu összeállítást készített arról, hol tart most a modell, mennyire mondható sikeresnek. Pénzről sajnos egyetlen szó sem esik az anyagban, pedig kíváncsiak lennénk arra, konkrétan mekkora bevételre számíthat egy-egy Kétpúpú blog mondjuk havonta.
"Péli Árpád, az Evo Media ügyvezetője szerint is problematikus egy hirdetési felületet két irányból értékesíteni, ami egy olyan konfliktushelyzetet eredményez, amelyből egyik értékesítő fél sem jön ki jól, leértékelődhet a szóban forgó felület ára. Véleménye szerint azért sem lenne könnyű a sales house-ok munkája a Blog.hu-s oldalakkal, mert még ha sikerülne is megtalálni a speciális tartalomhoz tartozó bátor hirdetőt, a blog.hu felületei rugalmatlanok azzal a két bannerrel, amit az oldalon elhelyeztek"
Érdekes fejlemény az is, hogy a kiemelt blogoknak nyitott "Sült galamb" halmaz egyelőre üres, Zieglerék állítólag "február folyamán jutnak majd el olyan szakaszba, hogy egyéni megállapodásokat tudjanak kötni a Blog.hu csapata által kiválasztott bloggerekkel." Ami biztos: mióta a modell létezik, több ügynökség képviselőjétől hallottuk már hogy a blog.hu-s blogokat nem lehet megközelíteni - bármit is jelentsen ez (hiszen mi nem értünk az internethez).
Update: Anita árulkodó kommentje posztunkhoz a Turulmeme-en:
"lassan már március is véget ér, és a szakítóst senki sem kereste, kivéve a hirdetőket, akiket pont emiatt kellett lepattintani"
panka 2009.03.11. 18:05:08
Az Indexen és számos portálon tegnap jelent meg a cikk arról, hogy
vizsgálódást kezdeményeztek a UPC-nél, minek következtében "megszüntették a UPC közép-európai regionális központját, és nyugdíjba ment a regionális vezető. Távozott a cég magyarországi vezérigazgatója is; a pletykák szerint egyikük sem önszántából döntött így. " (Index)
A pletykáknak úgy tűnik van valóságalapjuk.
Valószínűleg a vizsgálódáskor a UPC céges
kapcsolatai is nagyító alá kerülnek majd. Így a UPC kreatívokat
készítő Laboratory-val kapcsolatban felmerülhet a kérdés:
vajon az ügynökség marketingigazgatója is összejátszott-e a távozó UPC
vezérrel ( Kovács Nimród véletlenül épp a tendert nyert Laboratory
ügyvezetőjének szomszédja Telkiben). Ráadásul a UPC
kiugróan sokat költött kommunikációra a Laboratory ügyfeleként a
piacon elfoglalt pozíciójához és méretéhez képest, de ez a mennyiségű
kommunikáció nem hozott arányos bevételemelkedést ( a piac
struktúrája miatt aligha hozhatott)
Ebben az esetben szégyen, hogy a magyar reklámpiacon ilyen szintű kárt
okozó és a szabad versenyt semmibe vevő összejátszás megtörténhet.
razo 2009.03.11. 18:55:16
panka 2009.03.12. 12:09:57
razo 2009.03.12. 13:52:24
Csakhogy ehhez kell egy csomó tény, meg megszólaló, meg bizonyítható információ. Ezek nélkül sajnos bárki mondhat bármit, lehet, hogy Te is épp egy rosszakaró vagy, aki blogokon próbálja bemártani a makulátlan cégvezetést.
panka 2009.03.12. 14:27:02
A megszólalókkal ugyanaz a baj, mint azzal, hogy több blogon nemhogy reagálnának, inkább letörlik a hozzászólásomat és hallani sem akarnak a témáról..
panka 2009.03.13. 15:48:18
razo 2009.03.13. 18:24:59
index.hu/velemeny/jegyzet/2009/03/13/a_multiknal_megis_van_korrupcio/
ZaZie · http://criticalmiss.blog.hu 2009.03.19. 13:04:23