LA Times: az online tartja el a printet is

Szenzációs bejelentést tett a napokban Russ Stanton, a Los Angeles Times főszerkesztője: a lap online hirdetési bevétele elérte azt a szintet, hogy mára képes fedezni a médiavállalat összes bérkiadását, beleértve a nyomtatott változat bérköltségeit is. "Öt évvel ezelőtt még senki sem gondolta volna, hogy ez a nap valaha eljön" - lelkendezik a főszerkesztő Jeff Jarvisnak, a Guardian vezető publicistájának írt levelében.

"Ez a nap vastag betűkkel szerepel majd a történelemkönyvekben" - tesz rá egy lapáttal Jarvis, aki a Guardian-ben elemzi a sajtótörténeti jelentőségű esemény hátterét. Eszerint az LA Times úgy ért el történelmi sikert, hogy előbb csődbe ment.

Pontosabban az újságot birtokló Tribune Company jelentett csődöt nemrég, ami lehetővé tette a lap szerkezetének radikális átszervezését. Először természetesen leépítettek a Timesnál, mégpedig radikálisan: 1200 főből mindössze 660-an élték túl a kaszalengést. Újragondolták a szerződéseket, a csődeljárás miatt pedig egy csomó költséget megtakarítottak.

Jarvis szerint ugyanis a printről sokan azért sem mondhatnak le, mert bár dollármilliókkal olcsóbbá válna a kiadás nyomdai és terjesztési költségek nélkül, a rendszer leállítása legalább ugyanannyi pénzt emésztene fel. "Csődöt jelenteni ez esetben remek megoldásnak tűnik" - vonja le a következtetést a New York egyetem újságírás professzoraként is dolgozó publicista, aki szerint az online bevételek a jövőben városi lapokat lesznek képesek eltartani Amerikában. A médiacégek kisebbek lesznek, a bevételek nagyobb hányada érkezik majd a helyi cégektől, markánsabban jelennek meg a helyi közösségi érdekek. Innen azonban felfelé vezet az út, a sajtópiac pedig régen számított utoljára felfutó ágazatnak - fejezi be elemzését a Guardian szerzője.    

razo | 2009.01.13. 11:55 | link | 2 komment | Megosztom

média

pollner · http://www.mediablog.hu 2009.01.14. 09:52:37

A bejegyzésben komoly tévedés van, mivel azt írod, hogy az online bevételek fedezik a "médiavállalat összes kiadását".
Valójában csak a béreket, amik az összkiadás negyedét sem érik el. Részletesen:
mediablog.hvg.hu/20081110.aspx

razo 2009.01.14. 10:01:09

aww. köszi, jav.

h i r d e t é s
CriticalMass 2008.04.20.

Pazar Cuccok

Turulmeme

Houston, we have a problem.

Mindennapi Betevő

Houston, we have a problem.

Elit Alice

Houston, we have a problem.

Follow on


http://www.twitterbuttons.com
Creative Commons Licenc

Támogasson minket!