Brandfestival Digital kvázi live

16:00 - A fesztivál egyik szervezőjével készített villáminterjúval búcsúzunk mára. Soós Gergely, a Neo Interactive igazgatója beszél az első BrandFestival Digital konferenciáról. Izgalmas nap volt egyébként, megint kiderült, milyen messze lemaradtunk a nyugati médiapiacoktól, ahol már keményen nyomul az interaktív, nem lineáris, digitális televízió. Mi egyelőre csak beszélünk róla, meg nyilván komoly gellerek és nyolcasok is kerülnek majd a rendszerbe, mire megjelenik a magyar változat. Egy új, használható médiatörvény kéne például, ami ugye kétharmados támogatást igényel. Hajjaj.

Soos Gergely a Brandfestival Digital konferenciarol from Kultplay on Vimeo.


15:00 - Bazsó "Karotta" Gábor, az Index újdonsült videós vezetője tartja a következő előadást. Tegezi a közönséget és nem visel öltönyt sem. Vagány. Szerinte az átlagember bambán néz, videót fogyaszt, és végtelenül passzív. Ilyenné tette a tévé, az egyirányú kommunikáció. A televízió azonban erősen beszűkült médium, semmiféle interaktivitásra nincs lehetőség. Gábor szerint a neten mindenki producer, pedig nem is dug mindenki  magyar hírességeket és fehér szakállat is csak kevesen viselnek (...nevetés). Az internet továbbá alkalmas arra is, hogy ingyen publicitást nyújtson a termékeknek. A jó videó készítése drága, de elérhet nagyon sok embert az interneten, a tévében pedig nem - Gábor magyarázza mire jó a zinternet, nahát.  Jó kis prezi, látszik, hogy Gábort miért vették le a TV2-ről :)  Relevancia, rétegműsorok, közösség. Csupa tévében ismeretlen fogalom. Szó szerint azokat az érveket használja Bazsó, amiket a Skype fejlesztői Janus Friis és Niklas Zennström mondtak a Joost indításakor. Az internet mindent tud, a tévé pedig csak egyet, de azt nagyon: gyönyörű mozgóképet közvetít. Hohó, csak nem saját webtévét fejleszt az Index?

+ Nézze meg Karottát a Webisztán videóján!

14:52 -
A színpadon épp Vim Vermeluen az Ogilvy közép-keleteurópai vezetője mutatja meg a digitális tévé előnyeit az elképedt szakmai közönségnek. Az amerikai TiVo digitévével rákereshetünk a színészekre, vagy a sorozatok címére is akár. Megváltozott a marketing szakma szerepe a digitális korban: a közönséget már nem lehet megvásárolni, létre kell hozni inkább. YouTube, vírusvideók, vadiúj stratégiák kellenek, már nem működik a push média erőszakossága, amivel a lineáris média korában ránk erőltették a hirdetéseket. Ma ha nem akarunk reklámot, egyszerűen kihagyjuk (kíváncsiak  vagyunk, mikor lesz ilyen szolgáltatás a hazai IPTV rendszereken).

14:45 -
Történt egy s más az utóbbi percekben itt a VAM Design centrumban, ahonnan reggel óta tudósítunk nem kevés lelkesedéssel a Brandfestival Digital konferenciáról.  Videointerjút készítettünk Soós Gergellyel, a Neo Interactive ügyvezetőjével, aki a rendezvény egyik fő szervezője. Az anyagot hamarosan láthatják. Hírbehozóval  insider hard talkot nyomattunk, Gergő ráadásul felvette a beszélgetést a kamerájával, hallgasson meg bennünket:




  Vicces kis emlék - Brandfestival Digital from Kultplay on Vimeo.

12:36 -
Vége az ebédszünenek, feltöltött a laptopunk, elhagyjuk kuckónkat a pimp kocsi mögött és bevonulunk a konferenciaterembe. Social networking a téma. A színpadon Arend Hedriks, a Microsoft Digital Advertising Solutions Online Services Group, CEE igazgatója beszél arról, hogy a közösségi média korában mennyire megváltozott a marketing szakma. Az emberek közösségek hálózatává tették az internetet, az élet minden területén aktívak vagyunk és közösségekbe rendeződünk. Marshall McLuhan szelleme lebeg a teremben, aki már a hetvenes években megmondta a tutit: újra törzsekbe tömörül majd a digitális éra embere. Sikeres a Microsoft Magyarországon, a 2,2 millió júzer haszálja a Messengert - hangik el, mi pedig arra várunk, hogy az igazgató úr mondjon valami újat is a közösségi kommunikáció illő méltatása mellett.

 
Jön a megfejtés: az emberek sokkal nyitottabbak saját otthonos környzetükben akár  hirdetések fogadására is. Welcome to the Neighborhood - olvassuk a kijelzőn, miközben Hendriks a közösségi oldalakon megjelenő hirdetések erejéről beszél. Kínában már a félkész weboldalkon is vannak hirdetések. Az emberek közösségi oldalakon kommunikálnak egymással terveikről, munkájukról és a nyaralási tervekről, meg arról, hogy milyen autót válaszanak - mondja a Microsoft főnök - ezért tudjuk, hogy milyen termékek adhatók el nekik. (Messengeren spammol a Microsoft)

11:54 -
"Micsoda technológia!" - veszi át a szót Winkler 'T-mobile' János, majd arról kezd beszélni, hogy az offline hirdetést egy kocsmai vécében is megtaláljuk, míg az online hirdetést nem. Soleado közben feltöltött egy csomó fotót, alább lehet nézegetni. Winkler már a nagyobb melleknél tart a hirdetések univerzumában bolyongva, miközben elhangzik az interaktivitás szó is. Kezdünk akklimatizálódni, találtunk áramot is a képeken is jól kivehető tuning Volkswagen mellett egy sarokban. Néhány ténfergő konferenciahéja már megtalált bennünket, azt hiszik, hogy élőben programozzuk az ültetett népautót. Winkler elmondja: 11 millió mobilkészülék van ma Magyarországon forgalomban, nagy lehetőség ez a reklámpiacnak is. Promóció és megtartás a kulcsszavak, a mobiltelefonon nem lehet banner, mert kicsi a képernyője. Budapest tele van óriásplakátokkal, elviselhetetlen a médiazaj. 

11:38 -
Nos ezért írtuk korábban, hogy a Brandfestival Digital más, mint a többi internet konferecia. A színpadon már Sebastian Noel, a Troika művészeti és design stúdió alapítója beszél, és közben különleges világórát mutat, amit a londoni Heathrow repülőtéren installáltak. Elég jól néz ki.

11:10 -
Kedvencek mappába menthető, és bármikor (újra) megnézhető tévéreklámok, célorienált funkciógombok a távkapcsolón és interaktivitás minden mennyiségben. Andrew Kearney UPC guru tart éppen előadást a digitális, on demand televízózás vadonatúj reklámstratégiáiról. Itthon vadonatúj persze, az az érzésünk, mintha Andrew egy távoli bolygón élő civilizációnál tanulmányozta volna a médiakommunikációt az utóbbi években, majd a Földre visszatérve osztaná meg velünk tapasztalatait. Ennyit tesz 30 év lemaradás - itthon a piac jelenleg ott tart, hogy a szakemberek próbálják megmagyarázni: lehet olyat, hogy visszatekerni a tévéadást ezzel a fura, digitális varázslattal, miközben hollandiában már működő gyakorlat az interaktív tévéhirdetés. Sőt: elhangzott az is, hogy az új világban 0.0%-ra eshet a lineáris üzleti stratéiák hatékonysága.



10:50 -
High tech elektronikai szakkiállításhoz hasonlít első blikkre a Brandfestival Digital helyszíne a Király utcai VAM Design kortárs művészeti központban, ahonnan nagyjából livebloggolunk majd a nap folyamán. Az előtérben modern navigációs rendszerek, egy felismerhetetlenségig pimpelt Golf, 3D projektor és számos plazmatévé várt bennünket. Az impozáns épület belső udvarából konferenciatermet építettek, itt folyik a szakmai program. A második előadásblokk elejére érkeztünk, néhány kör sajtospogi után jön a UPC Broadband alelnöke és a digitális brandépítés. Miközben a maghívottak kvaterkáznak/kávéznak a digitális használati tárgyak között, mi rutinos konferenciajunkieként összefogtunk Hírbehozóval és teszteltük a Canon helyszínre telepített rendszerét, ami egy övtáskára szerelt nyomtatóból és egy hozzá kötött Ixus minigépből áll. Készült rólunk egy kriminálisan rossz fotó, de ez nem ronthatja el a hangulatunkat. Kávészünet van, hamarosan videós folyt. köv.

+ Mi a csuda az a Brandfestival Digital?




A Canonos lány épp Doranskyt fényképezi


Liveblogging


Andrew Kearney


Pimpelt gépjármű is van

space night rockers | 2008.04.29. 10:50 | link | 1 komment | Megosztom

zene web média.hu blog

parsley 2008.04.29. 12:25:56

Nem rossz a konferencia, tipikusan mindenki rárepült a szendvicsekre:)

h i r d e t é s
CriticalMass 2008.04.20.