Mashkulture: vásárolj kreatívan!

mark
Kevés olyan szerkót látni az utcán, ami után megfordulunk, mert dizájnban és minőségben kiemelkedik a konfekciódivat dögunalmas márkái közül. A prémium kategóriás városi divatot, és a hozzá kapcsolódó (erősen piacorientált) művészeti irányzatokat dokumentálja a Mashkulture blog. Az oldal egyik szerkesztője, a kanadai származású Mark (képünkön) mutatja be a siteot a Kultplay olvasóinak.


"Május közepén kezdtem el csinálni a blogot, Ozo haverom segít a készítésben. Ha látunk valahol (a neten vagy az utcán) valami jó cuccot, akkor amilyen gyorsan csak lehet, felrakjuk ide. Eleinte csak híreket postoltunk, de mostmár vannak a sitehoz kapcsolódó, önálló blogok is, ahol érdekes barátaink (boltosok, graffitisek, ruhatervezők) is irogatnak rendszeresen.


Emellett nemrég indult az EXTRA rovatunk is, ahol olyan emberekkel készített interjúk olvashatók, akiknek a véleménye szerintünk érdekes lehet az olvasóink számára. Nanushkával és Dave Gensler-rel készítettünk eddig interjúkat, és még több nagy tervünk is van. Reméljük tovább nő majd az oldal, és egyre többen látogatnak majd minket. Nagyon sok angol/francia/spanyol nyelvű blog foglalkozik ezzel a kultúrával. Régóta szerettem volna, hogy végre magyarul is legyen valami hasonló, és az emberek ne csak a plázatúráik alatt értesüljenek arról, hogy milyen ruhák/események/cipők/stb... léteznek a világban.

Teljesen átlagos arcok vagyunk. Mindketten napi nyolc órában dolgozunk, és emellett csináljuk az oldalt. Én gyerekkorom óta gyűjtöm a cipőket, úgyhogy innen jött az egész trendkövető dolog. Kiskorom óta figyelem, hogy hol, milyen cucc jött ki, illetve, hogy mi tetszik/nem tetszik a piacon. Kanadában nőttem fel, és a magyar sajnos nem az anyanyelvem, ami miatt néha lehet, hogy nagyon fura az oldal nyelvezete. Ezért bocs, ezen is próbálunk szép lassan csiszolni.
mash1

Szerintem Magyarországon sokat költenek ruhákra az emberek. Az utcákról unásig ismert trendi márkák cuccai kb. ugyanannyiba kerülnek, mint az általunk bemutatott cuccok. Valószínűleg elég sok ember engedheti meg magának az ilyen ruhákat. Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy mindenki ilyen holmikat hordjon. Mi azért indítottuk ezt a blogot, hogy az olvasóinknak újabb és újabb cuccokat mutassunk be. Egyáltalán nem tartom jó dolognak, ha az ember rengeteg pénzt költ ruhákra, vagy egy adott márka határozza meg az életét. Az ilyen ember egyszerű fogyasztó robot, aki nem gondolkodik.

Mi azért csináljuk ezt a blogot, hogy megmutassuk, milyen sok más lehetőség van még arra, hogy új cuccokat, formákat, ötleteket találj. Persze baromi fontos az, hogy mennyi pénzed van, ha ruhákat akarsz venni, de legalább ilyen fontos az is, hogy kreatívan vásárolj. Szerintem létezik itthon is sneaker kultúra, de ez kevés embert érdekel. Nagyon új még itt ez a dolog és még nem volt idő, hogy olyan szintre fejlődjön, mint Nyugaton vagy Amerikában. Kiváncsi vagyok, hogy a következő években mennyire kapnak rá itthon is erre a dologra.

Tény persze, hogy külföldön sokkal több pénze van a ruhavásárlóknak, és eleve sokkal több cucc/márka közül válogathatnak, de ez ugyanakkor a kreativítás, és a jó ötletek elhalványodásához is vezethet. Pont ezért fontos, hogy Magyaroroszágon illetve egész Közép-Kelet-Európában kreatívabbak legyünk, és újabb és újabb ötletek, márkák jöjjenek létre, hiszen rengeteg lehetőség, inspiráló erő van itt.
mash3

Egyáltalán nem az a cél, hogy belterjesek maradjunk. Más kérdés ugyanakkor, hogy ez egy eleve ilyen kultúra. Tehát, aki már rákattint egy Nike cipőről, vagy egy kiállításról szóló hírre, valószínűleg már tud róla valamit, vagy pedig érdekli a dolog. Ráadásul az internetnek köszönhetően percek alatt kiképezheti magát belőle még akkor is, ha nem tud róla semmit, hiszen ott a Google vagy a Wikipédia, és egyszerűen utánanéz. A mi általunk képviselt fogyasztói kultúrában pont az a vicces, hogy amellett, hogy baromi belterjesnek érzed benne magad, iszonyatosan nyitott is, hiszen abban a pillanatban, hogy valamilyen információra szert teszel, megosztod azt a többiekkel."

razo | 2006.10.30. 10:21 | link | Komment | Megosztom

média.hu divat

h i r d e t é s
CriticalMass 2008.04.20.